Juliane Sperling
Research Scientist at the Department of Education at the Faculty for Mathematics and Computer Science
Professional CV
- Since 2022
Research Assistant at the Department of Education at the Faculty for Mathematics and Computer Science, Friedrich Schiller University Jena
Research Interests
- Computer Science and Society in Computer Science Education
Publications
- Sperling, J. & Rücker, M. (2024). Social Issues in CS Education: First Insights of a Scoping Review. In Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research (WiPSCE '24). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, Article 31, 1–2. https://doi.org/10.1145/3677619.3678127External link
- Sperling, J., Pankrath, R. & Lindmeier, A. (2024). Aufgabenkatalog zu grundlegenden digitalen Kompetenzen mit Lösungsvorschlägen (Version 2.0, aktualisiert am 12.08.2024). Friedrich-Schiller-Universität Jena. https://doi.org/10.22032/dbt.62273External link
- Pankrath, R., Sperling, J., & Lindmeier, A. (2024, available soon). Welche digitalen Kompetenzen benötigt jede Lehrkraft? - Ergebnisse einer Delphi-Studie im Kontext universitärer Lehrkräftebildung. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024.
- Sperling, J., & Graap, F. (2023). Phänomene bei der Interaktion mit Informatiksystemen – Grundlagen und Unterrichtsbausteine. INFOS 2023 - Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/infos2023-024External link
- Sperling, J., & Pankrath, R. (2023). Was verstehen Sie unter "grundlegend"? Auf dem Weg zu einer Konkretisierung informatischer Anforderungen als Teil der digitalen Kompetenz von MINT-Lehrkräften. Poster was created for a doctoral colloquium. Poster in PDF (german)pdf, 666 kb · de
Juliane Anna Sperling