Professional CV
- Since 04/2021
Research Scientist and Doctoral Student, Chair of Mathematics Education, Department of Education at the Faculty of Mathematics and Computer Science, University of Jena - 08/2022
State Examination for Upper Level Secondary School Teachers (Spanish, University of Jena) - 03/2021
State Examination for Upper Level Secondary School Teachers (Mathematics/Computer Science, University of Jena) - 2017–2021
Student Assistant, Faculty of Mathematics and Computer Science, University of Jena
Research interests
- Use of information and communications technology (ICT) in mathematics lessons
- Digital competence of mathematics teachers
Publications
Articles with peer-review
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2024). Developing a Performance-Based Assessment to Measure Pre-Service Secondary Teachers’ Digital Competence to Use Digital Mathematics Tools. Journal für Mathematik-Didaktik 45, 25. https://doi.org/10.1007/s13138-024-00251-7External link
Articles without peer-review
Coming soon ...
Conferences
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2024). Dare to move it – Wie nutzen angehende Mathematiklehrkräfte dynamische Eigenschaften beim Einsatz von DGS? In F. Reinhold, S. Becker, & F. Schacht (Eds), KI und Mathematikunterricht : Online-Herbsttagung 2024 des Arbeitskreises Mathematik mit digitalen Werkzeugen in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik am 20. September 2024 (S. 6). Freiburg University of Education. To the abstractpdf, 381 kb · de.
Seifert, H., Kosiol, T., Gonscherowski, P., Rott, B., Ufer, S., & Lindmeier, A. (in print). Auswirkungen digitaler Technologien auf das professionelle Wissen von Mathematiklehrkräften – Eine Zukunftsstudie. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024.
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2023). Selbstregulation beim Erwerb digitaler Kompetenzen angehender Mathematiklehrkräfte – Pilotierung eines Reflexionsbogens für den Einsatz in Lehrveranstaltungen. In F. Reinhold, M.-M. Oppmann, M. Abt, & F. Schacht (Eds.), Digitale Schulbücher : Herbsttagung 2023 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 28. bis 29. September 2023 (pp. 14–15). Freiburg University of Education. To the abstractpdf, 442 kb · de.
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2022). Messung digitaler Kompetenzen angehender Mathematiklehrkräfte am Beispiel CAS. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 : 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 1213–1215). WTM. DOI: 10.37626/GA9783959872089.0External link.
Seifert, H., Ghomi, M., Mühling, A., & Lindmeier, A. (2022). Entwicklung eines Instruments zur Messung digitaler Kompetenzen von Mathematiklehrkräften. In F. Reinhold, & F. Schacht (Eds.), Digitales Lernen in Distanz und Präsenz : Herbsttagung 2021 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik am 24.09.2021 (pp. 117–124). University of Duisburg-Essen. DOI: 10.17185/duepublico/76041External link.
Posters
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2023). Mit Differenzierungsmatrizen kompetent für Unterricht mit digitalen Mathematikwerkzeugen werden: Einblicke in das ProfJL²-Teilvorhaben Isi-Mathematik. Im Rahmen der Abschlusskonferenz der Jenaer QLB-Projekte ProfJL² [Professionalisierung von Anfang an im Jenaer Modell der Lehrerbildung] und der Netzwerktagung des Zentrums für Lehrerbildung und Bildungsforschung am 19.10.2023. Friedrich Schiller University Jena. View the poster as a PDF filepdf, 2 mb · de.
Seifert, H., & Lindmeier, A. (2022). Relation between pre-service teachers’ performance and their self-assessments when using computer algebra systems: a pilot study. In C. Fernández, S. Llinares, A. Gutiérrez, & N. Planas (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, p. 405). Alicante, Spain: PME. To the conference homepageExternal link. View the poster as a PDF file herepdf, 677 kb · de.
Other
- Academic advisory service for upper and lower level secondary school teacher training in Mathematics (since winter term 2024/2025)
- Member of the commission of study affairs of the Faculty for Mathematics and Computer Science (since winter term 2021/2022)