Publikationsliste Lindmeierpdf, 164 kb
Demnächst verfügbar
Dreher, A., Wang, T.-Y., Feltes, P., Hsieh, F.-J. & Lindmeier, A. (2024, im Druck). High quality use of representations in the mathematics classroom - A matter of the cultural perspective?. ZDM–Mathematics Education.
Paul, J., Dreher, A., Wang, T.-Y., Hsieh, F.-J. & Lindmeier, A. (2024, im Druck). Culture-Specific Norms Regarding High-quality Use of Task Potential for Mathematical Learning – Contrasting Researchers' Perspectives from Germany and Taiwan. Journal für Mathematik-Didaktik.
Lindmeier, A., Paul, J. F., Wang, T.-Y., Hsieh, F.-J. & Dreher, A. (2024, im Druck). The role of experts’ norms of instructional quality for assessing teacher noticing: Revealing culture-specific and interculturally shared norms of mathematics education in Germany and Taiwan. In R. Stahnke & A. Gegenfurtner (Hrsg.), Teacher professional vision: Empirical perspectives. Routledge.
Kürzlich erschienen
Dunekacke, S., Wullschleger, A., Grob, U., Heinze, A., Lindmeier, A., Vogt, F., ... & Opitz, E. M. (2024, online first). Teaching quality in kindergarten: professional development and quality of adaptive learning support enhances mathematical competency. ZDM–Mathematics Education, 1-13. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11858-024-01566-y.pdfExterner Link
Weber, B.-J., Heinze, A. & Lindmeier, A. (2024). Welchen Effekt haben Lehramtsaufgaben auf die Wahrnehmung von Studierenden zur doppelten Diskontinuität? Eine Untersuchung im Fachstudium für das gymnasiale Mathematiklehramt. Journal für Mathematikdidaktik, 45, article number 5. https://doi.org/10.1007/s13138-023-00226-0Externer Link
Dreher, A. & Lindmeier, A. (2023). Blicke auf Unterricht – Mathematikdidaktische Erwartungen in Taiwan. Journal für LehrerInnenbildung, 2023(4), 40–51. https://doi.org/10.35468/jlb-04-2023-03Externer Link
Albu, C. & Lindmeier, A. (2023). Performance assessment in teacher education research – A scoping review of characteristics of assessment instruments in the DACH region. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 26, 751–778. https://doi.org/10.1007/s11618-023-01167-7Externer Link
Weber, B.-J., Breuer, J. & Lindmeier, A. (2023, online first). How do school-related mathematical problems become relevant for prospective teachers in mathematics courses at university? A qualitative interview study. Research in Mathematics Education. https://doi.org/10.1080/14794802.2023.2243261Externer Link
Dreher, A., Hoth, J., Lindmeier, A. & Heinze, A. (2023). Der Bezug zwischen Schulwissen und akademischem Wissen: Schulbezogenes Fachwissen als berufsspezifische Lehrerwissenskomponente. In S. Krauss & A. Lindl (Hrsg.), Professionswissen von Mathematiklehrkräften – Implikationen aus der Forschung für die Praxis (S. 145–188). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64381-5_5Externer Link
Lindmeier, A. & Heinze, A. (2023). Lehrerwissen wirksam werden lassen: Aktionsbezogene und Reflexive Kompetenz zur Bewältigung der fachlichen Anforderungen des Lehrberufs. In S. Krauss & A. Lindl (Hrsg.), Professionswissen von Mathematiklehrkräften – Implikationen aus der Forschung für die Praxis (S. 75–109). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64381-5_3Externer Link
Wullschleger, A., Lindmeier, A., Heinze, A., Meier-Wyder, A., Leuchter, M., Vogt, F. & Moser Opitz, E. (2023). Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations. European Early Childhood Education Research Journal, 31(2), 225–242. https://doi.org/10.1080/1350293X.2022.2081348Externer Link